Dieta bogata w błonnik – wspomaga odchudzanie

blonnik-w-diecie

Szczupła, wysportowana sylwetka to marzenie, które niekiedy bardzo trudno jest zrealizować. W jej uzyskaniu z pewnością pomoże zdrowa, właściwie zbilansowana dieta, bogata w składniki odżywcze, takie jak często niedoceniany błonnik. Nie tylko ułatwia on zrzucenie zbędnych kilogramów, ale ma też zbawienny wpływ na zdrowie. Stosuje się go między innymi w profilaktyce wielu schorzeń, szczególnie serca, zapobiega bowiem wchłanianiu cholesterolu i szkodliwych trójglicerydów. Od lat znane są też jego właściwości korzystnie wpływające na pracę układu pokarmowego, ułatwia bowiem trawienie, oczyszcza organizm z toksyn, zapobiega uciążliwym zaparciom i chorobom jelit. Skutecznie chroni też organizm przed nowotworami oraz cukrzycą, regulując poziom glukozy we krwi.

Produkty z bogactwem błonnika

Łatwo przyswajalny, zdrowy błonnik w diecie można sobie zapewnić, wykluczając z niej szereg niezdrowych produktów, a przede wszystkim niezdrowe czerwone mięso, oleje i inne tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, a także alkohol. Optymalne dzienne spożycie tego składnika szacuje się na 20-40 gramów, a znaleźć go można w naturalnych płatkach zbożowych np. owsianych, musli, ryżu, pieczywie razowym i roślinach strączkowych. Błonnik zawierają również suplementy diety, które polecają dietetycy i lekarze różnych specjalności, będące uzupełnieniem zdrowego odżywiania. Najczęściej są one dostępne w postaci tabletek, ale wiele osób woli stosować wygodniejsze w użyciu proszki, umożliwiające sporządzenie smacznego i pożywnego napoju.

(Visited 3 times, 1 visits today)