Superfood: komosa ryżowa

Dzięki swemu bogactwu w składniki odżywcze, a także licznym właściwościom prozdrowotnym, komosa ryżowa (czyli inaczej quinoa) jest zaliczana do tak zwanych superfoods, czyli pokarmów, które posiadają niezwykłe właściwości odżywcze.

Quinoa należy do kategorii pseudozbóż, czyli roślin, które produkują bogate w skrobię nasiona, jednak nie są zbożami.

Pożywienie dla każdego

Jedną z podstawowych zalet komosy ryżowej jest bardzo wysoka zawartość białka, która sprawia, że bardzo często jest ona wykorzystywana przez wegetarian oraz wegan jako źródło białka.

W związku z tym, że quinoa jest pseudozbożem, jest również polecana osobom chorującym na celiakię, bowiem nie zawiera glutenu.

Roślina ta doskonale sprawdzi się również jako zdrowy dodatek w diecie osób bez ograniczeń żywieniowych wynikających z przekonań lub chorób.

Komosa ryżowa kontra cholesterol

Dzięki wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych (głównie linolenu, linolu oraz oleinowy), quinoa pomaga kontrolować poziom cholesterolu w organizmie, a tym samym zapobiega miażdżycy. Wspiera również prawidłową pracę układu krążenia.

Na wieczną młodość

Dzięki zawartości flawonoidów komosa wykazuje silne działanie antyoksydacyjne. Zawartość flawonoidów wyróżnia ją na tle zbóż – te ich nie zawierają.

Quinoa jest zdrowym dodatkiem do wielu dań. Można ja wykorzystać nie tylko do oczywistych opcji jak dodatek do posiłku zamiast kaszy czy ziemniaków – komosa sprawdzi się także w koktajlu, sałatce czy owsiance, czyniąc te dania dużo pożywniejszymi i zdrowszymi.